Виховні заходи

Перший урок


                МОЯ УКРАЇНО! ТИ МАТИ ЄДИНА НА ВСІ ПОКОЛІННЯ Й ВІКИ…
                                                             (веб-подорож для учнів 5 класу)

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.

І. Організаційний  момент
Учитель:
Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.
Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.
  Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми з творчою групою учнів приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.(Слова учнів Сцен 




№1)Пісня №1
«Легенда про виникнення української землі»
Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив
наш Творець. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і
голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала
поблизу. За мить ця планета ожила і заграла всіма барвами.
Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету.
Дістав він і Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб:
золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт…
Кинув свій мішок у напрямку планети, яку щойно нарік Землею.
Розв’язався мішок із скарбом, і почали висипатися з нього Божі
дари на планету. І найбільше їх насипалося на слов’янську землю.
Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю
маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок,
краще від якого не було на всій Землі. І вигукнув Господь: «Це
справжній рай!»
Ступив Він на казкову землю, яка так припала йому до душі, й
нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і
виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.
«Україна – рідний край».
Асоціативний рядок:
- Перша квітка нашого віночку - мальва. Символ віри, надії та любові.
Історінка нашої веб-подорожі:
«Декламаційна»
Вчитель: Україна, рідний край, Батьківщина, Вітчизна - прості прекрасні
слова.
найдо-
рожча
Вітчизна
ненька
незалежна вільна
квітне розбудо-
вується
мій дім
Україна
тополина
(Пісня №2)



ІІ. Основна частина
   Учитель:  Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди.
(ділення команд за кольоровими папірцями)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна». 
Станція № 1. «Чи знаєте ви?» Кросворд(на дошці)
Станція  2 «  ІСТОРІЯ»
     Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.
Українська історія – диво нетлінне,
Кожна сторінка – це в серці світлина.
Нам пам’ятати  минуле так треба,
Бо кров проливалась за мирнеє небо.
Козацькі шаблюки свистіли у полі,
За наше майбутнє, за вольную волю.
Нащадками гідними станемо нині,
Бо ми українці й живемо на  Вкраїні.
Завдання: відповісти на питання.
1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)
2. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
4.     Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
5.     Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
6.  Назвіть найвидатнішого гетьмана України. ( Богдан Хмельницький) 
7.Назвіть  державні символи символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)
8.Назвіть народні символи нашої держави(дуб,  калина, верба, вінок, писанка,рушник)
9.     Як називається основний закон України? (Конституція)
10.     Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
11.     Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)

Станція № 3. «ОСОБИСТОСТІ» (презентація)
Виступ учителя: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.
Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.
На столі портрети: Т. Шевченко, Л. Українка, Іван Франко, княгиня Ольга, Богдан Хмельницький, Володимир Великий.
Відео матеріал «Видатні  українці»


Станція № 5.  СПОРТ(презентація)
Виступ учня:           Наші видатні спортсмени-
Майже справжні супермени.
Україну прославляють,
Призові місця займають.
Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту  за допомогою стрілок
Брати  Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.
Відеоматеріал «Видатні українці сучасності»


ІІІ. Заключна частина. Висновки
Учитель :
Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання  за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу Дипломом  Патріота України.



Учитель:
У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх госпо­дарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І  під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:





Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна! 

Учитель:
Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!

(Заключна пісня)




З Миколаєм вас, малята!

Святий Миколай - найяскравіший приклад  добродійництва  і  милосердя

Місце проведення: сцена актового залу.

Мета: Розказати про доброчинні справи св. Миколая. Виховати в учнів любов до ближнього, почуття доброти й милосердя.

Лунає музика. Виходять 
ведучі

1. Ми зібралися у школі
В нашім гарнім, добрім колі,
В нашій радісній родині,
Бо велике свято нині.
2. Сніги покрили поля і гори,
Інеєм блищать і ліс, і гори
Іде до нас крізь ниви й гори
Святий угодник Миколай. 
3. І приходить він до нас
Перед Новим роком –
Добрим, щедрим, і багатім
Пресвятим пророком


Коли день святого Миколая — добре знають всі діти, адже вони з нетерпінням чекають цього свята та подарунків. Якщо ви ненароком не можете згадати коли святкують день святого Миколая, то цікава інформація  для вас.


Коли день святого Миколая
На 19 грудня припадає Свято Святого Миколая. Вважається, що діткам, які гарно поводили себе протягом року, він підкладає під подушку подарунки та солодощі, а хто не дуже добре – різочку.

У ніч з 18 на 19 грудня в оселі, де живуть діти, нечутно приходить Миколай і так само нечутно кладе переважно під подушки, а іноді у черевички сплячої малечі жадані дарунки. І що характерно — саме ті дарунки, які собі намріяли слухняні хлопчики й дівчатка. Звідки Миколай знає, що кому потрібно?

Взагалі-то напередодні чарівної ночі належиться написати лист-прохання до святого, покласти записку на вікно і сподіватися на здійснення мрії: Чи то Ангел, чи то яка пташка-невидашка той лист забере. І Миколай точно знатиме, чого від нього сподіваються. Але якщо малюк ще цілком не писемний, то святий і так здогадається.

А що чекає неслухняних?( учень)


вчитель
Ну, таких в Україні геть мало. Якщо трапляються, то їм дістається різочка, але тоненька і не довга. А якщо мама й тато дуже попросять Миколая, то попри різочку святий все ж покладе бодай цукерку чи помаранчу. Хіба би дитина зовсім не вірила в чудо. Хіба би не знала й не чула, що є така пісенька, якою можна заслужити милість святого: «Ой, хто, хто Миколая любить, ой, хто, хто Миколаю служить, тому святий Миколай у всі часи помагай».(відео)





Історія дня святого Миколая
А чи знаєте ви чому ми святкуємо День Святого Миколая?(інтервю учнів НВК)
Все почалося сімнадцять віків тому.
(відео)
З'являються два янголи. Один несе тоненьку книжечку, а другий — товстелезну.


Виступ ангелів

1-й янгол. Ох, я втоми
лася. Ця книжка така товста, що крила відпадають. 
2-й янгол. Так, деякі діти до останнього дня посила­ли святому Миколаєві листи і навіть телеграми. Усі пи­шуть, що чемні, але чи це справді так? (Звертається до дітей). Ми ходимо поміж вами й перевіряємо, чи ви справді були чемні, і все записуємо до книжки. 
1-й янгол. В одній книжці — добрі діла (показує тоненьку книжку). А в отій — гріхи, грішки й усякі збитки. 
2-й янгол. То це я гріхи ношу? Недарма ж моя , ноша така тяжка, що я вже двічі з неба впав. Але тут щось не так: не може бути, щоб наші українські діти були такі нечемні. Дивись, скільки у нас добрих дітей — ось вони (показує на зал), а нечемних зовсім мало. Та й тих ми ще перевіримо й, може, викреслимо з поганої книги. 

Вчитель проводить гру


Давайте, діти, доведемо, що ми виховані та чемні. Я буду казати речення, якщо ви згодні зі мною, то відповідайте хором «Це все я, це все я, це компанія моя», а якщо не згодні – мовчить.

Хто співає, веселиться і роботи не боїться?

  • Хто із вас таких хороших, на каток іде в галошах?

  • Хто із вас, скажіть лишень, знає віршів і пісень?

  • Чи багато тут у нас невмивак є серед нас?

  • Хто із вас, скажіть лишень, на зарядці день у день?

  • Хто найбільш із вас сумів з річки виловить корів?

  • Хто пройти ладен півсвіту, Миколая щоб зустріти?




1-й янгол Ну це вже по справжньому виховані діти…Так і запишемо до книги земного життя.

2-й янгол. Добре вже, добре, ходімо ж кінчати свою роботу. (Виходять). 

З'являються два чортики.


1.Чортик
Я, із пекла пан,

З різками гнучкими

Мушу чемних цих діток

Поробити злими.





2.     
Знову без запрошення
На свято я іду.
У всіх дітей нечемних
Дарунки відберу.
1.У пеклі, де живу я
Дарунки – це різки,
Тож я тут подарую
Маленькі різочки

Під звуки музики пританцьовують: 2.Трохи розігрілись.... Цить! 
Чути здаля сніг скрипить! 
Хтось надходить.
                        
Заховаймось 
на хвилинку



Виходять діти.

Івась. Миколко, сьогодні до нас святий Миколай прийде! 

Миколка. Еге ж. Він чемним дітям подарунки принесе. 

Івась. А ти був чемний? 

Миколка. Так! А ти? 

В цей час із-за сцени, підкрадаються чортики і стають за спинами хлопчиків.


Івасик. Так. І буду чемний до самого Різдва, а потім — побачимо. 

Чортики підстрибують з радощів.

Миколка. А я намагаюсь увесь час бути добрим. Мене назвали Миколкою на честь святого Миколая, тому я мушу бути завжди чемним. 

1-й чортик, (підштовхує Іванка). Скажи йому щось нечемне! 

Івасик. Тільки бовдур може бути вічно чемним! 

Миколка. Що ти кажеш? То виходить — я бовдур? 

2-й чортик (підштовхує Іванка). Покажи йому язика! 

Івасик показує язика.
2-й чортик підкрадається до Миколки
.
2-й чортик. Бачиш, який він! Чого ж ти стоїш? Бий його! 
Миколка. О ні, ми з ним друзі, битися не можна, та ще в такий гарний день. (дивиться на чортика) А це хто? Ти часом не Чортик? Моя бабуся казала, що чорти, бояться хресного зна­мення. Ось я тебе перехрещу! 

Чортики. Ой, не роби цього! Ой-ой-ой!!! 

Втікають. 

Івасик. Сьогодні чудово свято – День Святого Миколая.



Вчитель 
Всі чекають Миколая,
Всі на світі – кожний край
Та не кожний, мабуть, знає,
Хто ж то добрий Миколай
А ви, діти, знаєте?

Хто до нас іде тихенько? (Святий Миколай)
Хто зірок розсипав жменьку ? (Святий Миколай)
Хто дарунки нам приносить? (Святий Миколай)
Хто для нас здоров’я просить? (Святий Миколай)
Бідним хто допомагає? (Святий Миколай)
Про дітей хто завжди дбає? (Святий Миколай)
Лунає музика. Входить Св. Миколай з ангелами й звертається до дітей:

Святий Миколай
Мир цьому дому й усім, хто в ньому.
Мир і щастя вашій хаті,
Щоб були ви всі багаті,
Щоб біда вас обминала,
Тільки радість звеселяла.

Вітаю вас, діточки! Мені розказали мої янголи, що на зле вас чорти підмовляли, та ви їх молитвою повідганяли і чемно зустріли мене цього року. 

(до ангелів):


 
А скажіть, небесні дітки, - 
Ви ж для них найліпші свідки – 
Чи ті діти, що у залі, 
Ті спереду і там далі, 
Більші, меньші і маленькі, 
Цілий рік були чимненькі? 

Ангели (гуртом): 
Так, вони були чемненькі, 
Тата слухали і неньки.


Святий Миколай
Що ж я можу лиш радіти,
Що такі ви гарні діти.
А зараз ми проведемо з вами «Хвилинку добра»
  
               -Якщо ви знаєте, що треба бути чемними, вихованими, встаньте.

  • Якщо ви намагаєтесь бути щедрими, надавати допомогу іншим, сплесн
    іть у долоні.

  • Якщо ви намагаєтесь бути чесними, правдивими, тупн
    іть ногою

  • Якщо ви знаєте, що до людей потрібно ставитись доброзичливо, сплесн
    іть в долоні над головою.

  • Якщо ви вважаєте, що потрібно піклуватися про інших, любити ближнього, простягн
    іть  руку сусіду.

  • Посміхніться один одному. Ми всі разом можемо дарувати людям добро.


Святий Миколай ( до дівчинки у залі): 
А ходи сюди, дитинко, 
На коротку на хвилинку, 
Розкажи нам, що ви, діти, 
Тут навчилися робити? 
Дівчинка ( виходить): 
(першокласниця)



Я скажу усе, що знаю, 
Пресвятому Миколаю: 
Хоч малі ми дитинчата, 
Поважаєм маму й тата. 
Ми шануєм рідне слово, 
Прадідівську рідну мову

Хлопець
(першокласник)



Різні книжечки читаєм, 
Рідні пісеньки співаєм, 
І молитвою, що мати 
Нас навчила в рідній хаті, 
Ми звертаємось до Бога 
Про опіку й допомогу

2-й ангел: 
Добрі діти, так і треба – 
Все те бачили ми з неба.

Хлопець
Я у Бога завжди прошу
(4клас)
Не цукерок і не грошей,
А здоров’я мамі й тату
Миру, щастя в нашу хату.
Слави, й волі всій родині,
Нашій рідній Україні.
Пісня «Україна»
(відеокліп)
Святий Миколай: 

Бачу я, ви добрі діти – 
Буде з того Бог радіти! 
Хай же вам, мов сонце світить, 
Захищає, мов покров, 
Божа ласка та любов! 

Святий Миколай
Спасибі вам, діти, за добрі слова! Будьте завжди чемні, щирі, милосердні, несіть любов у своїх серцях!
Сьогодні всі дорослі намагаються зробити дітям подарунки. Ось і у нас на святі присутні гості. Зараз вас, діти, привітає  Отець Федір




Святий Миколай 
От настав прощатись час,
Залишаю вже я вас.
Будьте добрі й завжди щирі,
Живіть в злагоді і мирі.
Мамі й татку помагайте,
Менших себе не чіпайте.
Вчителям у поміч будьте,
І мене ви не забудьте.
Швидко мчиться часу лік,
Знов прийду я через рік
На велике, світле свято.
З Миколаєм вас, малята!








Сценарій свята До Дня збройних сил України





Мета: формування національної свідомості, громадянсько-патріотичного почуття, національної гордості, майбутніх захисників України

        Вчитель: Добрий день, шановні  гості,  вчителі, батьки,  учні  і  любі  наші, найкращі чоловіки  і  хлопці!
1-а  ведуча: Сьогодні ми зібрались у цій залі, щоб привітати наших лицарів і захисників зі святом - Днем Збройних Сил України. (Гімн)





2 В.Вкраїнська армія справляє нині свято,
Ми віддамо належне даті цій.
Тож вас, чоловіки, дозвольте привітати,
Хоч ви й не всі служили в ній.

 3в.День чудовий – 6 грудня
Це є свято серед буднів,
Зрозуміло тут без слів:
Це є День Чоловіків.


 2 ведуча Всі жінки і дівчата нашої школи  як ніколи намагаються не обійти увагою чоловіків та хлопців, вітають їх, дарують подарунки та чарівні посмішки.
Вчитель Сьогодні у нас в гостях …
 Вчитель  Народна мудрість стверджує, що земля може нагодувати людину своїм хлібом, напоїти водою зі своїх джерел, але захистити себе не може.

Ведучий 3 . Солдати української армії… Шлях їх такий же непростий, як і
становлення самостійної держави України. Козаки, українські січові стрільці,
 армія української народної республіки, українська
повстанська армія, збройні сили України – так в свій час називалося
українське військо, яке було призване боронити націю.


Ведучий 1.Солдати нашої   Батьківщини,
В них сила духу непоборна!
А козацтво – слава України,
Це гордість наша всенародна!


Ведучий 2..Хто як не ми? Коли, як не нині?
Відповідь є проста і глибинна:
Життя віддали вони Україні
За батька, за маму, дружину й дитину. (Монолог на воєнну тематику 11клас)

(Відеокіп з піснею « Лицарський хрест»







Ведучий 3.Ми, нинішнє покоління, повинні віддати шану героям, завдяки яким
майорить сьогодні синьо – жовтий прапор свободи в нашій державі Україні. 


Ведучий 1.Вже, давно  закiнчилися вiйни i, здається, можна мирно жить,
Тiльки щастя це недовге ворог хоче розтрощить

Ведучий 2. Прийшла тривожная година, і стало всім нам не до справ…
Як океан, бурлить країна, немов дев’ятий грізний вал...
Йшли  студенти, ветерани, літні люди і жінки, підприємці, безробітні і прості робітники
Йшли за волю і за правду  бо хотіли змінити життя
Йшли співаючи гімн -  бо старому вже не буде у нас вороття

Ведучий 3. І тепер руйнують Україну і кращих синів убивають її,
Перетворили все у руїну на Донецькій й Луганській  землі.



Ведучий 2..Своїм солдатам воздамо по праву
Від козаків до воїнів АТО:
Усім, хто нашу захищав державу, —
Навіки слава, шана і любов!

(Відео  Солдати АТО .) Слово Педаку Олегу Володимировичу









Вчитель:

В результаті бойових дій за даними ООН  в Україні
загинули понад 6 116 людей, ще 15 тисяч 474 людини отримали поранення.
Солдати добровольчих загонів та регулярної армії віддали своє життя за кожного з нас!
Тож вшануємо їх хвилиною мовчання
Хвилина  мовчання



Вчитель: Тому це святий обов'язок тих, хто живе, хто користується всіма її благами і дарами. Виконуючи цей почесний обов'язок, ідуть  юнаки служити в армію, щоб берегти мир і спокій своєї Батьківщини, стояти на сторожі її інтересів.

Нелегка військова служба. Це ранні підйоми, багатокілометрові пробіжки і армійська дисципліна.
(відео Солдати)








2-а  ведуча: Сьогодні дійсно  всі жінки  вітають  хлопців та чоловіків, бо вони хочуть зайвий раз підкреслити у чоловіків такі якості, як мужність, надійність, сміливість, щиросердя і шляхетність.  

В.2
   Нехай завжди здійсняються всі мрії,
   Ще будьте мужні і щасливі,
   Вершин блискучих досягайте,
   І нам також допомагайте. 

Вчитель: А зараз  ми пропонуємо вам здійснити цікаву подорож у дивовижний світ чоловічої сили і краси, кмітливості  і  майстерності.

Ведуча3: Справжній чоловік – це сильний чоловік. У нього справа  честі  понад усе. Тому батьки наших учнів  погодилися  позмагатися  з своїми  дітьми, щоб продемонструвати  свою спритність, ловкість.

1-а  ведуча:  Сьогодні зможемо переконатися, що сильна половина людства дійсно наділена такими якостями.

2-а ведуча: Тож  розпочинаємо  наші спортивно - розважальні  змагання  між  юнаками  та  батьками

Учитель.
А визначати переможців
Буде в нас журі поважне,
Об’єктивне і уважне  у складі    ___________________________________ .
Шановні судді! Щоб полегшити вашу роботу, я кожному з вас підготувала «Таблицю конкурсного оцінювання команд». Перемогу у змаганнях фіксуватимете двома балами. Ми вам довіряємо!
Настав час познайомитися з командами.
Ведуча2
Нумо, хлопці, покажіться!
А ви, друзі, подивіться,
За котрого вболівати
Будете на нашім святі?!
Вчитель:
   Зустрічайте  команду  юнаків.
А зараз зустрічайте, команду  батьків.

 Вихід команд під звуки  «Маршу».


Ведуча1
Ви прийшли сюди сьогодні,
Щоб вести запеклий бій.
Тільки, ні, не кулаками,
А в веселій, дружній грі.
 2-а ведуча: Давайте привітаємо  наших  учасників
 Вчитель: Конкурс  1. Представлення команд (3 б.)
Запрошуємо  для  представлення  команду  батьків.
Запрошуємо для  представлення команду хлопців.
(Молодці  Ви гарно виконали завдання і кожна команда  отримає  заслужені  бали)
В.1 Хай не буде суперечок
Серед вас ніколи,
Хай же дружба вас єднає
В нашій рідній школі.
В.2    Удачі вам бажаєм:
«Ні пуху, ні пера».
Нехай уже почнеться
Цікава ваша гра.

Учитель.
Хлопці, як настрій? Готові до «бою»? Тоді, починаємо.

Приготувались. Раз, два, три –почали.

Конкурс 2.Стройова підготовка
Конкурс №3»Ранковий підйом»(за сигналом на час , швидкість, якість заправити ліжко)

 Вікторина  для глядачів (по 1 балу за правильну відповідь)
 Запитання:
1.     Що у військових на плечах(Погони)
2.     Як  називається солдатське свято(Парад)
3Які види військ існують в Україні? (Сухопутнівійська повітряної оборонивійськовоморські)
4Хто є Головнокомандуючим української армії? (Президент)
5Де виставляється пост 1? (біля прапора)
6Під яким кущем сидить солдат в той часколи йде дощ? (під мокрим)
6Про кого кажутьщо він помиляється лише раз? (Сапер)
7Який рід військ носить сині берети? (Десантні )

Конкурс №4. «Ні кроку назад!».
Солдат завжди має бути сильний духом, морально загартований, добре фізично підготовлений і здатний переборювати всілякі труднощі, володіти непохитною волею до перемоги. Перший конкурс нашої програми має назву «Ні кроку назад!».
По моїй команді стрибаєте по черзі, починаючи від сцени, спочатку два рази на правій нозі, тримаючись за праве вухо. Потім – двічі на лівій нозі, тримаючись за ліве вухо. Решта шляху (до глядачів) – на двох ногах, руки в замок за голову. Назад повертаєтесь бігом і стаєте позаду шеренги. Переможе та команда, яка справиться із завданням найшвидше.
Приготувались. Раз, два, три –почали

Конкурс №5 (капітани)
 «Підкорювачі небес».
Хто у дитинстві не бажає стати льотчиком? Про це мріє кожен малюк. Сьогодні ми надаємо можливість нашим хлопцям спробувати себе в льотній справі у конкурсі «Підкорювачі небес».
/Асистенти ставлять два стільчики, на кожному з яких лежить кольоровий аркуш паперу (у кожної команди свій колір)./
Запрошую по одному гравцеві від команди. Із кольорового аркушу паперу, що на стільчиках, по моїй команді майструєте паперовий літачок, хто найшвидше. Потім показуєте журі. Судді мають звернути увагу ще й на акуратність виготовлення виробу. Після цього віддаєте літачок будь-кому із своїх гравців. Ті, хто отримав паперові іграшки, стають біля першого ряду і запускають їх у бік глядачів. Враховується дальність польоту літачка. Глядач, який зловив літачок, розгортує папір, читає запитання і дає відповідь на нього. Якщо вона правильна, то команді присуджується додатковий бал.                                                                    
    Приготувались. Раз, два, три –почали

Музична пауза (10клас)

Учитель. Половина змагань позаду. Та чи втішними будуть для команд та їх уболівальників  суддівські рішення за перші  конкурси? Сподіваюсь, зараз дізнаємося.
Слово журі.

Конкурс №7 «Влучи у ціль».Дартс
Конкурс №8. «Наш солдат розумом багатий».
Дуже часто на полі бою бійця виручає кмітливість, тому наступний конкурс інтелектуальний і називається він «Наш солдат розумом багатий».
Шановні гравці, шикуйтесь біля сцени. Ви маєте скласти із розсипанок прислів’я. У якому порядку розмістите слова в реченні, у такому ж порядку й ставайте перед глядачами та журі. Оцінюватиметься швидкість і правильність виконання завдання. Зараз ви отримаєте листочки, які  перевертаєте тільки по моїй команді і відразу ж приступаєте до роботи.  /Асистенти роздають гравцям листочки./
   Приготувались.  Раз, два, три –почали!
1 команда:   край       віддай.     За      свій     життя     рідний (За свій рідний край життя віддай).
2 команда:   братство      саме      багатство.     Дружба    та    більше 
(Дружба та братство саме більше багатство).
Конкурс №9. „Хто найсильніший духом?" Завдання полягає в тому, щоб найшвидше надути повітряну кульку. Переможе той, у кого кулька буде більшою.
Визначаються переможці конк урсу
 Приготувались.  Раз, два, три –почали.
Учитель.
Хлопці наші  спритні, здібні.
Чи є ще до них подібні?!
Потомились?
Діло в тому,
що потрібно зняти втому.
Відпочинок – справа звична:
Для всіх пауза музична( 8клас  -- танець)


Завершилась друга частина змагань між командами. Гадаю, що судді готові проінформувати нас про результати решти проведених конкурсів.
Слово журі.
Ведучий 1.Отож здоров’я побажаєм щиро
І стійкості в скрутну годину,
Наснаги, щастя, радості і миру.
Слабка жіноча половина.

В.1.  Треба нам всім небагато, сонця в будні і свята
         Любові земної, незгасної, вірності завше прекрасної
В2:  У полі врожаю високого, в творінні удач і неспокою
     Вчитель:     Як мало нам людям треба – пісні і чистого неба!
                                 (Пісня з титрами    "Україна – це ти!"    ведучі спільно з глядачами, учасниками…   )        







Вчитель : Завершується наше свято. Розлучатися завжди важко, але ми віримо,
сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, Ви отримали
хороший настрій, у Вас додалося оптимізму, віри у власні сили. 

Ведуча 3: Зичимо здоров'я, щастя!  
В.2Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух.
В.1 А золоте колосся і червона калина схиляються на добро.

Разом:  На все добре!  До нових зустрічей!






Година спілкування у8 класі
Тема: «Моя сім’я, моя родина» 
Мета: закладаи в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро; зацікавити учнів пошуками коріння свого родоводу; виховувати повагу до членів сім’ї, історії, традицій свого народу.
Форма проведення: «круглий стіл»
Обладнання: використання ІКТ,   вислови про сім’ю, фонограми з пісень.
Девіз:
                                                          «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.
Мільйони різних «я», а разом – Україна».
І. Організаційний момент 
Добрий день, діти! Д Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у нашому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.
ІІ. Мотивація виховної діяльності:
А тему нашого заходу ви мені підскижите самі, прослухавши легенду.
(Звучить мелодія, під неї зачитується легенда) 
Ніч. Тишина.
В тихім шелесті трав
Адам у Єви запитав:
— Кохана, люба, мила, чарівна,
Скажи мені, єдина,
Хто буде дарувать життя,
А потім доглядать дитя?
—  Я.
— Варити, прати, прибирати,
Сімейне вогнище оберігати?
— Я.
— Постійно радість дарувати,
Усіх теплом обігрівати?
— Я.
А ти, мій милий, неповторний,
Скажи мені, єдиний,
Хто буде рід наш берегти,
І множить покоління?
— Я.
— Хто дбатиме усе життя
Про щасливе майбуття?
— Я.
— Дітей навчати лиш добра,
І боронити від лиха й зла?
— Я.
— Кохати буде до забуття
І поруч буде все життя?
— Я.
І так сім раз
Звучало я, я, я.
Ось так створилась  сім’я
—         Про що говорилося в легенді? (відповіді учнів)
ІІІ. Оголошення теми, мети виховного заходу
















Отже, сьогодні мова буде йти про сім’ю, і темою нашої години спілкування буде  «Моя сім’я, моя родина». Ми . навчимося цінувати все, що пов’язує нас з сім’єю, родиною, батьківською хатою.
                                                                                               Девізом нашого заходу будуть слова:
                                                                                              «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.
                                                                                             Мільйони різних «я», а разом – Україна»






















.
Зверніть увагу на дошку. У нас працює довідкове бюро.
Словникова робота.
Сім’я –  це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.
Родина –  це група людей, що складається з батьків, дітей, внуків і близьких родичів.
Рід –  це низка поколінь, які походять від одного предка.
Родовід – це історія поколінь.
Родовідне дерево 
І як завжди під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них. 
Правила:
—         Думати швидко;
—         працювати творчо;
—         відповідати чітко;
—         запам’ятовувати міцно;
—         працювати дружно.
Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ласкавий голос мами, дбайливу  суворість  батька. В сім’ї ти бажана дитина. Тут тобі подарували ім’я, а скільки в слові «сім’я» загадок та повчаючих відкриттів!
Наприклад, слово «сім’я» можна поділити на два слова – «сім» і «Я». І тоді воно  каже нам: «Сім’я – це семеро таких же, як я». (слайд 8)
Говорять, що число сім – магічне. Мабуть це і справді так. Бо у світі багато чого позначено числом сім. 
—         сім днів у тижні;
—          сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість;
—          сім смертних гріхів, які посилаються людині, щоб вона їх переборола;
—         а ще є сім чудес світу;
—         а ще від щастя людина буває на сьомому небі;
—         і книга за сімома печатями є;
—         найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів!
І, мабуть, ще багато чогось іншого позначається числом сім. Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні?
А мені найбільше подобається веселка, у якій виграє дивовижних сім кольорів. Ці кольори утворюють веселковий міст на все небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно приведе у чарівну казку.
Гра – розминка «Сім’я – яка вона» 
Підберіть сім прикметників до слова сім’я
«Я + Я+ Я» =












Як ви думаєте, чому ми підбирали саме сім прикметників? (відповіді учнів)

Сім’я —  це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.
15 травня Міжнародний день сім’ї
—         Колись на Україні жили великими сім’ями. Послухайте промовку. 
У нашого Омелька – невелика сімейка.
Тільки він та вона, та старий, та стара.
Та дві дівки косаті, та два парубки вусаті.
Та дві Христі у намисті, та дві ляльки у колисці.
—         То велика чи мала сімейка у дядька Омелька?
—         Як можна назвати всіх членів однієї сім’ї? (родина)
Родина – це група людей, що складається з батьків,дітей, внуків і близьких родичів. 
Тест незакінчене речення. 
Моя родина — це… «Маленьке королівство, у яко­му живуть добрі, чесні, радісні, ві­рні люди. їх об’єднує любов, вза­єморозуміння».
«Моя фортеця, де я можу всім довіряти, де всі одне одного шану­ють і вибачають».
Серед усіх геніальних винаходів людства одне з найважливіших місць займає сім’я, родина. Це – найдорожче для кожної людини.“З родини
йде життя людини”, “Без сім’ї немає щастя на землі”- говорить українська
народна мудрість.
Тут людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, тут вона вчиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду.
“Три біди є у людини: смерть, старість і погані діти”, — каже народна мудрість. Старість неминуча, смерть невблаганна, перед нею не можна зачинити двері свого дому. А від поганих дітей дім можна вберегти, як від вогню.
Шанувати своїх батьків – це один з найсвятіших обов’язків людини.
І ось, як писав великий український поет, Т.Г.Шевченко, якому в цьому році виповнюється 2000 років з дня народження:
«І чужому научайтесь і свого не цурайтесь,
Бо хто матір забуває, того Бог карає»
Шанувати – це значить любити їх, турбуватися про них, допомагати їм.





















Послухайте притчу.
В одній сільській сім’ї був єдиний син. Батьки тішилися ним, виконували всі його забаганки, в усьому догоджали йому. Тому він ріс не дуже доброю дитиною, а пізніше зустрічався з товаришами, які мали погану репутацію, тобто став на злочинний шлях. Залишив батьків і подався по світу. Не давав про себе ніякої звістки тільки від чужих людей батьки дізнавались щось про сина, оплакували ночами свою одиноку старість. А через декілька років, набідившись у чужій стороні, скуштувавши лихої долі, син згадав про батька й матір. Написав їм листа, в якому сповістив , що зрозумів свої помилки, просить у них прощення й хотів би повернутися. І ще написав, що розуміє, яким поганим сином був, то знає, що батьки можуть його не простити і не прийняти. Він пам’ятає, що в їхньому селі на зупинці є дерево. Якщо батьки прощають йому, то нехай почіплять на те дерево білу хустину, а син проїздом через село, дізнається як йому бути. Батьки вчинили інакше. І ось син їде автобусом. Чим блище наближався до села, тим більше тремтіло його серце, а в голові не давала спокою думка: «А що, коли… не простили, не одержали листа…». І ось зупинка. Дерево повністю обвішали білими хустинками, а біля дерева – батько й мати. Настала хвилина зустрічі. Коли син спитав, для чого вони так багато хустинок почіпили, якщо він просив тільки одну. Батьки відповіли, що боялися, що однієї хустинки син не помітить і пройде село, та більше його ніколи не побачать. Які милосердні батьки. Цінуйте своїх батьків.
А  чи знаєте ви слова. Які пов’язані зі словом родина?





Рід – це низка поколінь, що походять від одного предка.
Родовід – це історія поколінь певного роду.
Що ж таке «родовідне дерево»? (відповіді учнів) 
Родовідне дерево – це історія роду
Так це ваша родина.
Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен з вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі і бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше дерево – тим більше є рід.
Родина, рід, які слова святі
Вони потрібні кожному в житті
Бо всі ми з вами ніжні гілочки,
На дереві, що вже стоять віки
Це дерево – наш славний родовід
Це – батько й мати, прадід твій і дід.
Кожна людина з великим  трепетом згадує те місце де народилася, де минуло її дитинство. Маленька батьківщина кожної людини  — це те родинне вогнище де живуть мама, тато, сестра, брат, дідусь, бабуся. І якщо скласти маленькі батьківщини кожного з нас вийде велика, могутня  держава – Україна.
Музична фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка під пісню «Я, ти, він, вона»
Одним із правил нашого заходу було правило працювати творчо. І зараз наступила та мить.
  «Скласти прислів’я»
Шануй батька й неньку – буде тобі гладенько
Який дуб – такий тин, який батько – такий син




  «Продовж прислів’я»
Щасливо там жити, де сім’єю робити
Добрі діти – батькам вінець, а злі батькам кінець

























 «Склади слово»
Із поданих букв складіть слова на тему «Сім’я».
Р Д О А И Я І М Б С Т Н  (родина, рід, сім’я, баба, рідня, мама, син, доня, дід, тато).












































































Продовжити речення:



  1. Дочка моєї мами – то моя ( сестра)
  2. Найбільше пестить і голубить свою дитину ( мама)
  3. Своїх онуків розуму навчає старенький ( дідусь)
  4. Твою матусю донечкою кличе твоя ( бабуся)
  5. Син мого дідуся – мій ( тато)
  6. Дочка моєї бабусі — моя ( мама)
  7. Тато мого тата – ( дідусь)
  8. Онук чи онучка мого дідуся — це (я)
ІV. Підсумок
 Словесна рефлексія
« Я дізнався, що…»
«Я зрозумів, що…»
«Я запам’ятав, що…»





Вправа «Родовідне дерево класу»
Отже, сьогодні мова йшла про? Правильно, про родину. Ми з вами в класі – це теж одна велика родина: батьки, вчителі, діти. Тому давайте створимо зараз «Дерево свого класу» і будемо жити великою дружною сім’єю: батьки, вчителі, а ви, діти, — квіточки на цьому дереві, прикріпіть їх і загадайте щось для своєї сім’ї, родини, для себе і наше дерево розквітне
Які поняття навчилися розрізняти?
Що таке сім’я, рід, родина, родовідне дерево?
Пригадайте слова, які позначають слово сім’я?
Чи можна сказати, що наш клас одна сім’я, родина?
Щиро дякую всім за те, що взяли участь у нашому заході. І хочу побажати всім – дорослим і дітям – завжди пам’ятати про тих, хто дав нам життя, цінувати їх і шанувати.
Шануйте всі батьків, поки живі,
Поки ще є кому сказати слово «тату», «мамо»
Поки ще можна стомлених повік
При зустрічі торкнутися губами.
Вже потім не повернуться з пітьми
Ні їхній погляд, а ні голос віщій.
Ми доти можем зватися дітьми
Поки батьки ще наші живі.
Бажаю вам всім любові від батьків, поваги від дітей, а щастя й здоров’я від Бога.
А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, покладіть на неї ті знання, добро і любов, які у вас є. А тепер візьміть праву долоньку і покладіть на неї ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть все до своєї душі.
І пам’ятайте: завжди перемагають доброкраса і любов.
Залишайтесь добрими, красивими і любіть своїх ближніх.






 Виховна година до Дня Європи в Україні

Вікторина європейські перегони












Мета: розширення знань про Європу і країн, що входять до складу ЄС; розвивати громадянську позицію , почуття відповідальності за спільне майбутнє європейського простору; виховувати повагу до національних, культурних надбань європейських народів 
Вчитель:
День Європи в Україні відзначають у третю суботу кожного травня. Вперше заходи, присвячені цьому дню, проводилися в 2003 році.
Основою для появи цього свята стало підписання Декларації Шумана. Цей історичний документ був підписаний 9 травня 1950 року. Тоді в Парижі зібралися представники ряду європейських держав, які вирішили об'єднати свої сили для промислового розвитку та покращення виробництва військової техніки. Це стало фундаментом створення глобальної структури, яка пізніше втілилася в Європейському Союзі. Таким чином, провідні європейські країни змогли уникнути накопичення військового потенціалу один проти одного.
Намагаючись інтегруватися в європейське співтовариство, Україна і почала відзначати День Європи. В Україні свято сприймається як спосіб приєднання до тих цінностей, які дотримуються в ЄС.

21 травня – знаменна дата – День Європи. Саме цій події присвячена наша гра – вікторина «Європейські перегони».
Вчитель
Чому Європа? Європейський Союз? – запитаєте  ви. А відповідь дуже проста – ми є європейцями. Україна прагне стати повноправним мешканцем європейського дому. І не тільки тому, що розташована в центрі Європи.
Учень
Своє право вона виборювала впродовж багатьох віків свого існування, наші культури мають нерозривні зв’язки.
Вчитель
Тому, одним із пріоритетів стратегічного розвитку України визнано інтеграцію нашої держави в Європейське співтовариство.


Учень
Європа – це багаторічна історія, досвід, політичні, духовні традиції європейських народів.
Учень
Європа – найцінніша скарбниця досягнень та пам’ятників культури.
Учень
Європа – один із осередків світової цивілізації, батьківщина Великих географічних відкриттів, промислових революцій, великих міст та промислових агломерацій. Вона є колискою міжнародної економічної інтеграції.
Учень
У Європи є велика перспектива перетворення її в район миру та міжнародного співробітництва.
Вчитель
Гаслом нашої гри є слова відомого французького філософа Фужере де Монброна : «Світ схожий на книгу, і той, хто знає тільки свою країну, пройшов у ній лише першу сторінку».
Вчитель
Тож, пропоную  вам більш ближче ознайомитися із культурою, історією, традиціями країн Європи, зігравши в гру «Європейські
перегони».

Запрошуємо за ігрові столи наших учасників:


І тур
А для початку ми пропонуємо зіграти конкурс «Бліц».
Команди по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не може дати відповідь – іншій команді надається таке право.
1.   У якій країні тече річка Луара? (Франція)
2.   У якій країні часто стоїть туман та падає дощ? (Велика Британія)
3.   У якій країні найбільше вітряків? (Голландія, Нідерланди)
4.   Як називається столиця Угорщини? (Будапешт)
5.   У якій країні тече річка Рейн? (Німеччина)
6.   У якому місті є Ейфелева вежа? (Париж)
7.   Які кольори присутні на прапорі Німеччини? (Чорний, жовтий, червоний)
8.   Які країни об’єднують Євротунель?(Францію та Велику Британію)
9.   З якої країни походить ансамбль «Бітлз»? (Велика Британія)
10.               Як називається столиця Фінляндії? (Гельсінкі)
11.               Яка ріка протікає через Лондон? (Темза)
12.               Столиця якої країни називається Братислава? (Словаччина)
13.               Столиця якої країни називається Мадрид? (Іспанія)
14.               У якому місті знаходиться Біг Бен? (Лондон)
15.               Яка країна була батьківщиною Наполеона? (Франція)
16.               Які кольори присутні на прапорі Італії? (зелений, білий, червоний)
17.               Як називається столиця Швеції? (Стокгольм)
18.               У якому місті знаходиться Колізей? (Італія)
19.               У якій країні вирощують тюльпани? (Нідерланди)
20.               У якій країні проводяться бої биків? (Іспанія)
ІІ тур







ІІ тур називається «Галопом по Європах».
Напевно, ви не один раз дивилися ТВ-передачі про різні міста світу. Зараз я  вам пропоную опис  одного  міста. За три спроби ви повинні відгадати кожне з них. Відповіді ви записуєте після кожного сюжету на аркуш паперу.  На роздуми — 10 секунд. Отже,  слухаємо:
Вчитель
У водопровід цього міста подається найкраща вода в Європі, тут досі п’ють воду з-під крана. Далекоглядні політики оберігають це місто, бо з кожним роком більшає кількість бажаючих платити за перебування тут.
А візитними картками національної кухні країни, де розташоване це місто, є бісквітно-шоколадний торт «3ахер», яблучний струдель в гарячому ванільному соусі і крендель (прецль).
Назва цього міста нерозривно пов'язана з такими поняттями, як вальс, ліс, стілець, шніцель.


(Відень)
Цікавий факт
А чи знаєте ви, що широке поширення кави як популярного в Європі напою почалось у Відні з 1683 і пов’язане з ім’ям українського шляхтича та козака Юрія-Франца Кульчицького. Під час облоги турками Відня у 1683 він, перевдягнувшись у турецький одяг, проніс листа про допомогу місту, за що був щиро нагороджений віденцями, у тому числі 300 мішками кави з турецького обозу. Перебуваючи в Туреччині, Юрій ознайомився із технологією приготування напою, яку вміло пристосував до смаків європейців – почав додавати до кави цукор. Так з’явилася знаменита кава по-віденськи. Згодом Юрій Кульчицький відкрив у подарованому йому будинку кав’ярню, де продавав порцію кави по крейцеру за філіжанку. За деякий час напій набув великої популярності серед віденців. Згодом, за сприяння підприємливого українця, в багатьох куточках міста почали діяти схожі заклади, а Ю. Кульчицький очолив цех продавців кави

ІІІтур



Вчитель

Практично всі країни Європи є членами Європейського Союзу. На його прапорі зображено 12 зірок, які означають абсолютну досконалість і завершеність. Стільки ж зірок і у  турі, який має назву «12 зірок».
Обом командам буде запропоновано зображення зірки, навколо якої зазначені вирази, що пов’язані з назвами країн, міст та регіонів Європейського Союзу та його функціонуванням. Ваше завдання: хто швидше назве іменник, який пов'язаний з цими виразами, той отримує 1 бал

(презентація)
Приклад слайдів:
Німеччина
Гімн ЄС «Ода радості»

ІVтур


Vтур
Ведучий ІI
Європа – це видатні постаті, цікаві люди, великі науковці. Завданням нашого останнього туру буде відгадати людину, яка зображена на фото (за це ви отримаєте 1 бал), вказати її професію (2 бали) та країну, де вона народилася (3 бали). За повністю правильну відповідь ви отримаєте 6 балів. Для кожної команди буде показано 6 портретів.
(Презентація)










1.Девід Бекхем, футболіст, Велика Британія
2.Леонардо да Вінчі, художник, науковець, Італія
3.Монсеррат Кабальє, оперна співачка,Іспанія
4.Патриція Каас, співачка, Франція
5.Ангела Меркель, канцлер ФРН, ФРН
6.Ганс Х. Андерсен, письменник, Данія
7.Вольфганг Амадей Моцарт, композитор, Австрія
8.Іоанн Павло ІІ, Папа Римський, Польща
9.Ванга, ясновидиця, Болгарія
10.Жан Рено, актор, Франція
11.Раймонд Паулс, композитор, Латвія










Vтур(резерв)

Всі ви грали в гру «Третій зайвий». Завданням наступного туру буде знайти зайвий термін, який не характеризує дану країну.
Кожній команді пропонуються по чотири країни. Завдання для команд знаходяться з відповідної сторони. Учасники повинні ознайомитись з виразами та назвати той вираз, який не відноситься до країни, під якою вони вказані. Скільки правильних відповідей – стільки й балів отримує команда. Та команда, яка швидше справиться – отримує ще й додатковий бал.



Бельгія
Святий Миколай, вафлі, мереживо
Австрія
Дунай, Моцарт, Брюссель
Франція
Париж, Ейфелева вежа, Олімп
Греція
Корида, Кріт, Зевс
Іспанія
Тореадор, Мадрид, Ван Гог
Німеччина
Рейн, святий Патрик, Брати Грімм
Італія
Лісабон, Сардинія, 119 острівків
Великобританія
Венеція, Анна Болейн, Шотландія



Вчитель
Ось і закінчилася наша вікторина
  Ми повинні зрозуміти, що Європа є історично сталим регіоном миру. На такій маленькій території розташовано 44 держави, економіка і культура яких тісно переплітаються між собою. І тому Українська держава, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу.

  Ми — європейці настільки, наскільки ми — українці; і лише відчувши себе справжнім українцем, можна збудувати свій український дім за європейськими стандартами.
(Гімн України)






Немає коментарів:

Дописати коментар